Termeni și condiții generale
I. Prevederi introductive
Acești Termeni și condiții generale (denumiți în continuare "TCG") reglementează drepturile și obligațiile legate de cumpărarea de Produse în magazinul online www.evanoir.ro și sunt parte integrantă a Contractul de vânzare-cumpărare încheiat între Vânzător (operatorul magazinului online) și Cumpărător. Prin încheierea Contractului de vânzare-cumpărare, Cumpărătorul confirmă că a citit acești TCG și că este de acord cu acestea.
II. Definirea noțiunilor
- 1. E-shop – magazin online pe www.evanoir.ro
- 2. Vânzător – societatea comercială Tal Chen Impex srl , înregistrată la Registrul Comerțului sub numar J40/9866/2017 ,avand sediul social in Bd. Decebal , nr 1 , Bl H2 , Sc 2 , Et 7 , Ap 59 , Sector 3 , Bucuresti , Romania si punctul de lucru in Sos. Dudesti-Pantelimon , nr 23 , Sector 3 , Bucuresti număr de identificare: 37803157 . Vânzătorul este, de asemenea, operatorul e-shopului.
- 3.Consumatorul – este fiecare om care, în afara cadrului activității sale de afaceri sau în afara exercitării independente a profesiunii sale, încheie sau negociază un contract de vânzare-cumpărare cu întreprinzătorul.
- 4.Cumpărătorul – este un consumator sau un întreprinzător care încheie un Contract de vânzare-cumpărare cu Vânzătorul prin intermediul e-shopului.
- 6.Cumpărător înregistrat – Cumpărătorul care și-a creat și a finalizat complet o Înregistrare în e-shopul Vânzătorului.
- 7.Contract de vânzare-cumpărare – un contract încheiat între Vânzător și Cumpărător prin intermediul e-shopului, al cărui obiect este cumpărarea de Produse.
- 8.Produse – obiectele sau serviciile pe care Vânzătorul le oferă spre vânzare prin intermediul e-shopului.
- 9.Curier – un transportator contractual care asigură transportul Produselor de la Vânzător la Cumpărător.
- 10.Zile lucrătoare – sunt zilele din săptămâna calendaristică de luni până vineri, cu excepția zilelor de sâmbătă, duminică și zilelor în care cad sărbătorile legale în conformitate cu reglementările juridice aplicabile.
- 11.Codul civil – Legea nr. 287/2009 republicată.
- 12.Cod de reducere – un set de mai multe litere și cifre care, după ce sunt introduse în câmpul corespunzător din coșul de cumpărături, asigură calculul reducerii de preț pentru Cumpărător la Produsele aferente. Codurile de reducere sunt publicate ca parte a evenimentelor promoționale sau sunt trimise prin e-mail.
- 13.Schimbul și returnarea prin intermediul e-shopului – modalitate simplă de a schimba și returna Produsele, cu posibilitatea de a rezerva Produse noi prin intermediul formularului online al e-shopului.
- 14.Termen pentru schimbare sau – Vânzătorul oferă (cu excepția cazului în care se specifică altceva într-o acțiune de marketing) un termen standard de până la 14 de zile calendaristice tuturor Cumpărătorilor pentru schimb sau returnare, și anume de la data preluării Produselor de către Cumpărător.
- 15.Recenzii – toate recenziile de pe evanoir.ro provin de la Cumpărători verificați. Fiecare Cumpărător va primi un link unic de recenzie pe adresa de e-mail furnizată la plasarea comenzii, și anume în legătură cu Produsele concrete cumpărate. Pentru un singur Produs cumpărat se poate introduce o singură recenzie. După trimiterea recenziei, link-ul este dezactivat.
- 16.Înregistrare – posibilitatea Cumpărătorului de a-și crea propriul cont în e-shop și, împreună cu acesta, de a crea Profilul Cumpărătorului (denumit în continuare "Cont de client"). Informațiile despre Cumpărător sunt apoi stocate în Contul de client (în special adresa de e-mail, numele, prenumele, adresa de livrare și adresa de facturare, informațiile despre comenzi, schimburi și returnări sunt obligatorii), eventual alte date opționale furnizate de Cumpărător în mod voluntar (de exemplu, o fotografie sau data nașterii). Cumpărătorul are posibilitatea de a anula oricând Contul său de client. Mai multe informații în secțiunea Înregistrare.
III. Procedura de încheiere a Contractului de vânzare-cumpărare
1. Propunerea de încheiere a Contractului de vânzare-cumpărare este plasarea Produselor oferite de către Vânzător pe site-ul web al e-shopului, Contractul de vânzare-cumpărare se constituie prin trimiterea comenzii de către Cumpărător. Prin trimiterea comenzii, Cumpărătorul este de acord cu acești TCG.
2. Produsele din e-shop sunt etichetate corespunzător prin denumire și, de regulă, sunt afișate împreună cu o descriere care conține informații despre materialele utilizate și alte caracteristici ale Produselor, cu condiția ca, în cazul în care Produsele sunt fabricate la diferite mărimi și culori, Cumpărătorul să aibă posibilitatea de a selecta mărimea și culoarea corespunzătoare înainte de a pune Produsele în coș.
3. Cumpărătorul alege Produsele, inclusiv culoarea, mărimea și alți parametri, dacă aceste elemente sunt opționale, și plasează Produsele în coșul de cumpărături dând click pe butonul „Add to Cart" („Adaugă în coș" sau butonul cu simbolul coșului). Ca parte a procesului de comandă a Produselor, Cumpărătorul are posibilitatea de a reveni la etapele individuale pentru a verifica și corecta eventualele erori în comandă.
4. Până în momentul când Cumpărătorul finalizează procesul de plasare a comenzii prin click pe linkul „Trimite comanda" și comanda devine fermă, Cumpărătorul are posibilitatea, în orice etapă a plasării comenzii pentru Produse, de a anula comanda prin întreruperea etapelor individuale descrise mai sus ducând la plasarea comenzii pentru Produse și de a părăsi site-ului web pe care se face comanda Produselor (e-shopul).
5. După trimiterea unei comenzi ferme pentru Produse, Cumpărătorul va primi confirmarea comenzii pe adresa sa de e-mail furnizată în comandă, care va conține, printre altele, numărul comenzii și un rezumat al detaliilor Contractului de vânzare-cumpărare încheiat astfel.
6. În conexiune cu plasarea comenzii pentru Produse, Vânzătorul poate contacta Cumpărătorul prin telefon la numărul de telefon furnizat de Cumpărător la momentul plasării comenzii, și anume în chestiuni legate de derularea Contractului de vânzare-cumpărare.
7. Contractul de vânzare-cumpărare poate fi încheiat în Limba Română și Limba Engleză.
8. Comanda Cumpărătorului este arhivată după confirmarea acesteia ca fiind un Contract de vânzare-cumpărare încheiat între Cumpărător și Vânzător, în scopul îndeplinirii și înregistrării ulterioare a acesteia. În cazul în care Cumpărătorul este înregistrat, comanda este accesibilă pentru Cumpărător după ce acesta se autentifică în Contul său de client. Cumpărătorul are dreptul de a rezilia Contractul de vânzare-cumpărare fără nicio penalitate, până la expedierea Produselor. Cumpărătorul este obligat să informeze Vânzătorul despre acest fapt prin e-mail sau telefonic. Modificările comenzii și corectarea erorilor pot fi efectuate până în momentul predării Produselor pentru expediere, cu excepția modificărilor privind modalitatea de plată, care pot fi efectuate doar cu acordul Vânzătorului.
Serviciile suplimentare sunt comandate ca servicii separate, în plus față de Produse. Prețul serviciului suplimentar este menționat în cadrul comenzii și se plătește odată cu Produsele. Serviciile suplimentare sunt, prin natura lor, prestate în momentul ambalării și expedierii Produselor, iar prestarea lor poate avea loc înainte de expirarea perioadei de abandonare a Contractului de vânzare-cumpărare. În acest caz, Cumpărătorul nu are dreptul de a abandona Contractul de vânzare-cumpărare în legătură cu aceste servicii suplimentare. Serviciile suplimentare nu sunt disponibile pentru Întreprinzători.
V. Prețul de vânzare-cumpărare
1. Prețurile de vânzare-cumpărare ale Produselor și serviciilor sunt specificate în e-shop cu TVA, inclus, inclusiv toate taxele prevăzute de lege sau alte plăți monetare similare. Costul livrării Produselor variază în funcție de modalitatea de livrare și de plată a prețului de vânzare-cumpărare aleasă de către Cumpărător.
2. Prețul de vânzare-cumpărare specificat la Produse în momentul realizării comenzii este prețul de vânzare-cumpărare ferm pentru Vânzător și Cumpărător și nu va fi modificat după plasarea comenzii, și anume nici în cazul în care Vânzătorul modifică ulterior cuantumul prețului de vânzare-cumpărare al Produselor sau dacă are loc un eveniment promoțional de reducere. În cazul schimbării aceluiași tip de Produse având o mărime diferită, Cumpărătorul plătește prețul identic cu cel final din comanda inițială. În cazul în care Cumpărătorul solicită un schimb cu alte Produse, se aplică prețul Produselor în conformitate cu lista de prețuri în vigoare iar Cumpărătorul nu poate folosi coduri de reducere, vouchere cadou sau Credite în cadrul schimbului.
3. Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica prețul de vânzare-cumpărare al Produselor oferite spre vânzare prin intermediul e-shopului și de a organiza evenimente promoționale cu reduceri, toate în conformitate cu reglementările juridice în vigoare.
4. Vânzătorul oferă diferite tipuri de reduceri (de fidelitate, de volum, prin utilizarea codurilor de reducere etc.). Fiecare reducere poate fi folosită doar o singură dată, cu excepția cazului în care se specifică în mod explicit altceva. În caz de utilizare multiplă sau în cazul în care reducerea este aplicată cu încălcarea regulilor de reducere sau de promovare, Vânzătorul are dreptul de a refuza să accepte reducerea respectivă. Cumpărătorul va fi informat și i se va oferi posibilitatea de a plasa comanda fără această reducere.
5. Cod de reducere. Un singur cod de reducere poate fi folosit pentru o comandă. Codul de reducere nu poate fi folosit la cumpărarea unui voucher cadou.
VI. Condiții de plată
1. Plata prețului de vânzare-cumpărare se face exclusiv în LEI.
2. Cumpărătorul poate alege, în procesul de plasare a unei comenzi, una dintre modalitățile de plată a prețului de vânzare-cumpărare Produse:
- Plata la preluare: plata cu ramburs la preluarea Produselor de la curier sau la punctul de ridicare al partenerului, în numerar .
- Plata în avans (plată fără numerar): plata cu cardul; transfer bancar
3. Modalitatea aleasă de plată a prețului de vânzare-cumpărare poate fi modificată numai după ce comanda a fost plasată doar cu acordul Vânzătorului.
VII. Condiții de livrare
1. Produsele sunt livrate de către Vânzător exclusiv pe teritoriul României.
2. Vânzătorul se angajează să livreze Produsele către Cumpărător împreună cu toate componentele sau accesoriile, conform Contractului de vânzare-cumpărare. Atunci când plasează o comandă, Cumpărătorul poate alege una dintre următoarele modalități de livrare a Produselor:
- livrare prin curier la adresa specificată în comandă,
3. Vânzătorul își îndeplinește obligația de a livra Produsele către Cumpărător în momentul în care îi permite Cumpărătorului să dispună de Produse la locul prestației și îl notifică pe Cumpărător în timp util. În cazul în care Vânzătorul trebuie să expedieze Produsele, Vânzătorul îi livrează Cumpărătorului Produsele prin predarea acestora către primul transportator pentru a fi transportate către Cumpărător și permițând Cumpărătorului să își exercite drepturile decurgând din contractul de transport față de transportator. Produsele îi sunt livrate Cumpărătorului - consumatorului doar în momentul în care aceste Produse îi sunt predate de către transportator.
4. Cu condiția ca Produsele să fie pe stoc, Vânzătorul va trimite Produsele către Cumpărător, de regulă, în termen de până la două zile lucrătoare de la data încheierii Contractului de vânzare-cumpărare. În cazul în care Cumpărătorul a ales ca modalitate de plată plata fără numerar, Produsele, în mod normal, sunt expediate în termen de până la două zile lucrătoare de la data la care plata prețului de vânzare-cumpărare este creditată în contul Vânzătorului.
5. Termenele de livrare a Produselor specificate pe site-ul web sunt informative. Acestea se bazează pe termenele de livrare preconizate de companiile de transport.
6. Costurile de expediere și ambalare, pe care Cumpărătorul le-a ales în comandă, sunt suportate de către Cumpărător, iar aceste costuri sunt reglementate prin lista de prețuri curentă a Vânzătorului.
VIII. Abandonarea Contractului de vânzare-cumpărare și rezilierea contractului pe bază de acord
1. Vânzătorul are dreptul de a abandona Contractul de vânzare-cumpărare încheiat cu Cumpărătorul în cazul în care Produsele comandate nu mai sunt fabricate sau livrate, precum și în cazul unei erori evidente în prețul Produselor (adică un preț evident diferit de prețul obișnuit pentru acest tip/fel de Produse).
2. Vânzătorul are, de asemenea, dreptul de a abandona Contractul de vânzare-cumpărare în cazul în care Cumpărătorul nu efectuează o plată fără numerar în termen de până la o zi lucrătoare de la data la care a fost încheiat Contractul de vânzare-cumpărare.
3. Cumpărătorul - Întreprinzător poate, oricând din momentul încheierii Contractului de vânzare-cumpărare și până în momentul în care Produsele au fost expediate de către Vânzător, să solicite ca Vânzătorul să rezilieze Contractul de vânzare-cumpărare. Contractul de vânzare-cumpărare va fi reziliat prin acordul părților în momentul în care Vânzătorul îi comunică Cumpărătorului acceptarea propunerii de reziliere a Contractului de vânzare-cumpărare.
IX. Condiții de abandonare a Contractului de vânzare-cumpărare de către Cumpărătorul care este Consumator
1. În conformitate cu art. 9 din O.U.G. 34/2014, consumatorul are dreptul de a abandona Contractul de vânzare-cumpărare fără a specifica motive, în termen de până la 14 zile de la preluarea Produselor sau de la preluarea ultimei livrări de Produse, în cazul în care cumpărarea include mai multe tipuri de Produse sau Produsele se compun din mai multe părți. În plus față de dreptul legal menționat mai sus la abandonarea contractului, Vânzătorul îi dă în mod voluntar Cumpărătorului posibilitatea de a returna sau de a schimba Produsele pe o perioadă de 14 zile de la preluarea Produselor.
2. Procedura de abandonare a contractului:
- Cel târziu în a 14-a zi de la preluarea Produselor, Vânzătorului trebuie să i se trimită o notificare de intenție de abandonare a contractului.
- Cumpărătorul trebuie să trimită Produsele, împreună cu nota de livrare sau cardul cu instrucțiunile de schimb și retur sau orice informație care ajută la identificarea Contractului de vânzare-cumpărare (astfel încât să putem determina despre ce Produse este vorba și în baza cărui Contract de vânzare-cumpărare au fost achiziționate), către Vânzător pe adresa: Tal Chen Impex srl , Sos. Dudesti-Pantelimon , nr 23 , Sector 3 , Bucuresti , cod postal 033091, fără întârzieri nejustificate, însă nu mai târziu de până la 14 zile de la abandonarea contractului. În conformitate cu art. 14 din O.U.G. 34/2014 din Codul civil, Cumpărătorul suportă costurile de returnare a Produselor atunci când abandonează Contractul de vânzare-cumpărare. Produsele returnate nu trebui să prezinte semne de utilizare, sa fie in ambalajul original si cu etichetele de produs intacte , trebui să fie nedeteriorate și complete (inclusiv accesoriile). În cazul abandonării Contractului de vânzare-cumpărare, Cumpărătorul este răspunzător doar pentru reducerea valorii Produselor ca urmare a manipulării cu acestea într-un mod diferit de cel necesar pentru a se familiariza cu natura și caracteristicile Produselor, inclusiv cu funcționalitatea acestora.
3. În conexiune cu abandonarea Contractului de vânzare-cumpărare de către Cumpărător, Vânzătorul îi va restitui Cumpărătorului, fără întârzieri inutile, însă nu mai târziu de până la 10 zile de la abandonarea Contractului de vânzare- cumpărare, mijloacele bănești. Cu toate acestea, Vânzătorul nu este obligat să îi restituie Cumpărătorului mijloacele bănești primite înainte ca acesta să fi predat Produsele către Vânzător.
4. În conformitate cu dispozițiile art. 13 alin. (1) din O.U.G. nr. 34/2014, în cazul în care Cumpărătorul abandonează Contractul de vânzare-cumpărare, toate mijloacele bănești primite de la el de către Vânzător în temeiul Contractului de vânzare-cumpărare îi vor fi restituite fără întârziere nejustificată, cel târziu în termen de până la zece zile de la abandonarea contractului, Pentru restituirea banilor trebuie să se specifice numărul contului bancar personal al Cumpărătorului.
X. Drepturi în caz de prestații defectuoase, garanție
1. Vânzătorul răspunde față de Cumpărător pentru faptul că, la preluare, Produsul nu prezintă defecte. În special, Vânzătorul este răspunzător față de Cumpărător pentru faptul că, în momentul în care riscul de deteriorare a Produselor a trecut asupra Cumpărătorului,
- Produsele au caracteristicile pe care părțile le-au convenit și, dacă o astfel de convenție lipsește, atunci caracteristicile pe care Vânzătorul sau producătorul le-a descris sau pe care Cumpărătorul le așteaptă cu privire la caracterul Produselor și, în baza reclamei efectuate de aceștia,
- Produsele corespund scopului pe care Vânzătorul îl menționează sau pentru care este utilizat acest Produs în mod obișnuit,
- prin calitate sau execuție, Produsele sunt conforme cu mostra sau eșantionul convenit, dacă calitatea sau execuția a fost stabilită pe baza mostrei sau a eșantionului convenit,
- Produsele sunt în cantitatea, mărimea sau greutatea corespunzătoare și
- Produsele îndeplinesc cerințele reglementărilor juridice.
2. Cumpărătorul este autorizat să își exercite dreptul de a reclama orice defect care apare la Produse, și anume în termen de 24 ore de la preluare. Cele menționate mai sus nu sunt valabile:
- pentru Produsele vândute la un preț mai mic din cauza defectului pentru care s-a convenit prețul mai mic,
- pentru uzura Produselor cauzată de utilizarea normală a acestora,
- în cazul Produselor folosite, pentru defectul corespunzător nivelului de utilizare sau de uzură pe care îl aveau Produsele la preluarea de către Cumpărător; sau
- în cazul în care natura obiectului o impune.
3. În cazul în care prestația defectuoasă reprezintă o încălcare esențială a Contractului de vânzare-cumpărare, Cumpărătorul are dreptul la:
· înlăturarea defectului prin livrarea de Produse noi fără defect sau prin livrarea Produselor lipsă, cu excepția cazului în care acest lucru nu este adecvat din cauza naturii defectului, însă dacă defectul se referă doar la o parte a Produselor, Cumpărătorul poate solicita doar înlocuirea componentelor respective; dacă acest lucru nu este posibil, Cumpărătorul poate abandona Contractul de vânzare-cumpărare. Dacă însă acest lucru nu este adecvat, ținând cont de natura defectului, îndeosebi dacă defectul poate fi înlăturat fără o amânare inutilă, Cumpărătorul are dreptul la înlăturarea gratuită a defectului;
· înlăturarea defectului prin repararea Produselor;
· o reducere adecvată a prețului de vânzare-cumpărare; sau
· abandonarea Contractului de vânzare-cumpărare.
Cumpărătorul informează Vânzătorul cu privire la dreptul pe care l-a ales atunci când notifică defectul sau, fără întârzieri inutile, după notificarea defectului. Cumpărătorul nu poate modifica alegerea făcută fără acordul Vânzătorului; acest lucru nefiind valabil în cazul în care Cumpărătorul a solicitat repararea defectului care se dovedește a fi ireparabil. În cazul în care Vânzătorul nu înlătură defectele într-o perioadă de timp rezonabilă sau dacă Cumpărătorul este notificat că defectele nu vor fi înlăturate, Cumpărătorul poate solicita, în loc de înlăturarea defectului, o reducere rezonabilă a prețului de vânzare-cumpărare sau poate abandona Contractul de vânzare-cumpărare. Cumpărătorul are dreptul la o reducere corespunzătoare și în cazul în care Vânzătorul nu-i poate livra un produs nou fără defecte, nu poate înlocui componenta acestuia sau repara produsul, precum și în cazul în care Vânzătorul nu reușește să asigure remedierea într-un termen rezonabil, sau în cazul în care remedierea i-ar cauza Cumpărătorului dificultăți considerabile.
4. În cazul în care prestația defectuoasă reprezintă o încălcare nesemnificativă a Contractului de vânzare-cumpărare, Cumpărătorul are dreptul la înlăturarea defectului sau la o reducere adecvată a prețului de vânzare-cumpărare. Atâta timp cât Cumpărătorul nu își exercită dreptul la reducerea prețului de vânzare-cumpărare sau nu abandonează Contractul de vânzare-cumpărare, Vânzătorul poate furniza ceea ce lipsește sau poate remedia viciul juridic. Alte defecte pot fi remediate de către Vânzător, la alegerea sa, prin repararea obiectului sau prin furnizarea unui obiect nou. În cazul în care Vânzătorul nu înlătură la timp defectul Produselor sau refuză să înlăture defectul Produselor, Cumpărătorul poate solicita o reducere a prețului de vânzare-cumpărare sau poate abandona Contractul de vânzare-cumpărare. Cumpărătorul nu poate modifica alegerea făcută fără acordul Vânzătorului.
5. Cumpărătorul are dreptul la livrarea unui Produs nou sau la schimbarea componentei și în cazul defectului eliminabil, dacă nu poate utiliza reglementar Produsul sau din cauza apariției repetate a defectului după reparație sau din cauza unui număr mai mare de defecte. Într-un astfel de caz, Cumpărătorul poate abandona contractul.
XI. Dispoziții speciale privind soluționarea reclamațiilor Cumpărătorului care este consumator
1. Vânzătorul sau un angajat împuternicit de către Vânzător va lua imediat o decizie cu privire la reclamație, în cazuri complexe, în termen de până la trei zile lucrătoare. Acest interval de timp nu include perioada rezonabilă în funcție de tipul Produselor necesară pentru o evaluare profesionistă a defectului. Reclamațiile, inclusiv înlăturarea defectelor, trebuie soluționate fără întârzieri inutile, în termen de cel mult 14 de zile de la data primirii reclamației, cu excepția cazului în care Vânzătorul și Cumpărătorul convin asupra unei perioade mai lungi. După expirarea acestei perioade, Cumpărătorul are aceleași drepturi ca și cum ar fi vorba de un defect care nu poate fi înlăturat.
2. Vânzătorul este obligat să îi predea Cumpărătorului o confirmare scrisă cu privire la momentul în care Cumpărătorul și-a exercitat dreptul, la conținutul reclamației și la modalitatea de soluționare a reclamației pe care o solicită Cumpărătorul; de asemenea, o confirmare a datei și a modalității de soluționare a reclamației, inclusiv o confirmare de efectuare a reparației și cu privire la durata acesteia, sau o justificare scrisă a respingerii reclamației. Toate informațiile menționate mai sus îi sunt trimise Cumpărătorului prin e-mail (la care se atașează confirmarea de primire a reclamației și procesul-verbal de reclamație).
3.În conformitate cu dispozițiile articolului art. 27 din O.U.G. nr. 34/2014, Vânzătorul informează că, Cumpărătorul poate trimite o contestație extrajudiciară către organismului de control, care este Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (în continuare „ANPC”). ANPC soluționează reclamațiile consumatorilor într-o manieră și potrivit reglementărilor relevante aflate în vigoare.
XII. Protecția datelor cu caracter personal
Informațiile necesare privind prelucrarea datelor cu caracter personal pot fi găsite aici: https://www.evanoir.ro/content/12-politica-de-confidentialitate
XIII. Soluționarea litigiilor
1. Eventualele litigii reciproce între Vânzător și Cumpărător vor fi soluționate definitiv de către instanțele de drept comun.
2. Cumpărătorul, fiind consumator, va fi îndreptățit să folosească o modalitate de soluționare a litigiului în mod amiabil, ce rezultă din contractul de vânzare sau în baza dreptului oferit de legea pentru Protecția Consumatorului, în baza Legii nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianților în relația cu consumatorii și armonizarea reglementărilor cu legislația europeană privind protecția consumatorilor. Instituția care este abilitată pentru soluționarea în mod amiabil a litigiilor este, în relația cu vânzătorul, în mod special ANPC (https://anpc.ro/). Mai multe detalii pot fi găsite pe pagina web a instituției.
3. Soluționarea pe cale extrajudiciară a unui litigiu cu un consumator este inițiată exclusiv la cererea consumatorului și doar dacă litigiul nu a fost soluționat direct cu Vânzătorul. Cererea poate fi depusă în termen de cel mult 1 an de la data la care consumatorul și-a exercitat pentru prima dată la Vânzător dreptul care face obiectul litigiului.
4. Consumatorul are dreptul de a iniția soluționarea extrajudiciară a litigiilor online, prin intermediul platformei SOL disponibilă pe site-ul web ec.europa.eu/.
5. De asemenea, Consumatorul poate solicita sfaturi cu privire la drepturile sale de consumator, și anume de la ANPC, prin intermediul site-ului web https://reclamatiisal.anpc.ro/ sau la numărul de telefon 0219551.
6. În timpul negocierilor cu privire la soluționarea extrajudiciară a litigiului, termenele de limitare și de prescripție prevăzute de Codul civil nu curg și nu încep să curgă, cu excepția cazului în care una dintre părțile la litigiu refuză în mod expres să continue negocierile.
7. Verificarea respectării obligațiilor ce revin părților ca urmare a legislației în vigoare privind protecția consumatorilor este realizată de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor.
XIV. Dispoziții finale
Acești Termeni și condiții intră în vigoare în versiunea postată pe site-ul web al Vânzătorului la data trimiterii comenzii electronice de către Cumpărător. Versiunea decisivă a Termenilor și condițiilor este, de asemenea, trimisă Cumpărătorului împreună cu confirmarea comenzii. Modificările aduse Termenilor și condițiilor sunt rezervate.
